Gårdagen var fullspäckad med förberedelser inför kvällens 60-års kalas.  Klockan ringde tidigt och morgonen börjades med tårtbak, vidare till stan för att köpa de sista presenterna till födelesedagsbarnet (kära mamma). Hem, duschade, bytte om på 30 min för att sedan ge mig iväg till syster för fix inför att gästerna skulle anlända. Planen var att träna mellan 06-07.00 men jag försov mig helt enkelt och tidien blev knappt. Men, då jag försöker se möjligheter med träningen och anser att det inte finns några bortförklaringar till att inte träna. Rullade jag ut min rosa pilatesmatta på golvet och när tårtbotten åkte in i ugnen hade jag 20 min tillgodo. Jag körde ett bra pass som knappt tog 20 min, svetten dröp och jag hade hunnit köra igenom hela kroppen. Älska HIIT!!

Jag plockade fram några övningar från Paolo Robertos bok, "en kvart om dagen" Och lade upp passet såhär:
Max antal rep. Under 1 min

Grodan (plankan men på händer, hoppa in med fötterna mellan händerna och tillbaka)
Sneda situps med knäuppdrag
Mountain climbing
Pushups med vrid (varannan arm vrids upp mot taket) 
Utfall med bakre foten på stol (byte av ben efter 30 sek) 

Detta körde jag 5 min X 2 med 1 min vila emellan. Sista varvet så ut så här: 

Burpees
Plankan med knäuppdrag
Hoppande squats
Triceps pushups
Utfall med bakre foten på stol

Så där ja.... :)  knappt 20 min lade jag under tiden jag bakade tårta och jag lovar, det var grymt jobbigt och trots ett taighta schema så fick jag ihop det... För att jag kan!! 
#noexcuses 




för att jag kan, noexcuses,

1 kommentarer

Melpe

02 Jul 2014 08:40

Well done! Bra tips på snabb träning. Tack:)

Kommentera

Publiceras ej